REGULAMIN PROJEKTU NUMER 2024-1-PL01-KA121-VET-000200944 REALIZOWANEGO PRZEZ ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNO-WETERYNARYJNYCH
W TRZCIANIE W RAMACH AKCJI KA 121 PROGRAMU ERASMUS+
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa ogólne założenia i cele projektu.
- Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu.
- 2. INFORMACJE O PROJEKCIE
- Projekt realizowany jest w ramach akcji KA 121 programu Erasmus+
- Projekt będzie realizowany od 01.06.2024 do 31.08.2025
- Projekt skierowany jest do uczniów III klas kształcących się w zawodach : technik weterynarii, technik usług fryzjerstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych Zespołu Szkół Techniczno-Weterynaryjnych w Trzcianie chętnych do odbycia 3tygodniowego stażu zagranicznego w ramach obowiązkowej praktyki zawodowej i spełniających określone kryteria.
- Przewidywany termin stażu: 05.05.2025-24.05.2025
- Głównym celem projektu jest stworzenie możliwości rozwoju zawodowego dla min.18 uczniów ZST-W w Trzcianie, kształcących się w kierunkach: technik weterynarii, technik usług fryzjerstwa i technik żywienia i usług gastronomicznych, poprzez przygotowanie i realizację we współpracy z partnerami z Portugalii 3-tygodniowych zagranicznych praktyk zawodowych.
- Organizacją partnerską jest: BRAGA MOBILITY OPEN, Travessa de S. José nº41 1ºdt 4710-406 S. Victor, BRAGA,
1. Wyjazdy zagraniczne poprzedzone będą przygotowaniem językowym (15 godzin angielskiego), kulturowym (3 godziny) oraz pedagogicznym (4 godziny).
2. Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji język angielski.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny.
- 3. ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem równych szans, w tym zasady równości płci. Kandydaci, przed złożeniem formularza zgłoszeniowego, zapoznają się niniejszym regulaminem.
- Projekt zakłada rekrutację 18 uczestników, w tym:
- Liczba miejsc dla uczniów z najlepszymi wynikami wynosi: 9 uczniów TW, 2 uczniów TUF oraz 2 uczniów TŻiUG
- Wg postępu: 3 uczniów TW, 1 uczeń TUF oraz 1 uczeń TŻiUG
- W przypadku braku kandydatów spełniających kryteria minimalne udziału w projekcie z danego typu technikum, Komisja Rekrutacyjna na zwolnione w ten sposób miejsce rekrutuje uczniów z innego kierunku.
- Rekrutacja do projektu rozpoczyna się w styczniu 2025 r.
- Przyjmowane są jedynie zgłoszenia wypełnione na właściwych formularzach (załącznik nr 1), opatrzone datą i podpisem kandydata, a w przypadku uczniów niepełnoletnich również podpisem Rodzica / Opiekuna.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie. Warunkami przystąpienia do rekrutacji będzie:
- w grupie pierwszej (dla uczniów z najlepszymi wynikami):
- dostateczna ocena z języka ang.
- zachowanie min. dobre frekwencja min. 85%
- w grupie drugiej (dla uczniów, którzy zrobili największy postęp):
- dostateczna ocena z języka ang. w dwóch porównywanych okresach zachowanie min. dobre w dwóch porównywanych okresach frekwencja min. 85% w dwóch porównywanych okresach
- Wybór uczniów z najlepszymi wynikami w nauce nastąpi na podstawie poniższych kryteriów: 1) ocena z j. angielskiego - waga 2 Ocena celująca = 12 pkt Ocena bardzo dobra = 10 pkt Ocena dobra = 8 pkt Ocena dostateczna = 6 pkt
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 1, np. uczeń ze średnią 4,50 otrzymuje 4,5 pkt
- średnia ocen z wszystkich przedmiotów - waga 1, np. uczeń ze średnią 3,60 otrzymuje 3,6 pkt
- ocena z zachowania - waga 1 Zachowanie wzorowe = 6 pkt Zachowanie bardzo dobre = 5 pkt Zachowanie dobre = 4 pkt
- frekwencja szkolna w [%] - waga 0,2, np. uczeń z frekwencją 85% otrzymuje 17 pkt
- udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.
Druga część rekrutacji zostanie przeprowadzona wg zasad uwzględniających wskaźniki poprawy. Wskaźnik poprawy to różnica pomiędzy oceną późniejszą, a wcześniejszą z tego samego przedmiotu lub przedmiotów.
Punkty kwalifikacyjne zostaną naliczone poprzez sumowanie wskaźników poprawy w kilku kategoriach z uwzględnieniem przypisanych wag:
1) ocena z języka ang- waga 10
Wskaźnik poprawy oceny o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt
2) średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 20 Wskaźnik poprawy średniej o 1/2 stopnia pozwoli uzyskać 10 pkt
3) średnia ze wszystkich przedmiotów - waga 10
Wskaźnik poprawy średniej o 1 stopień pozwoli uzyskać 10 pkt
4) ocena z zachowania - waga 10
poprawa oceny z zachowania o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt poprawa oceny z zachowania o dwa stopnie 20pkt poprawa oceny z zachowania o 3 stopnie 30 pkt
5) frekwencja szkolna- 2 pkt za każdy 1% poprawy
6) udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.
W przypadku gdy zamiast poprawy jakiegoś wskaźnika odnotowano pogorszenie, będą naliczane punkty ujemne stosownie do wagi danego kryterium.
W obydwu grupach uczniowie otrzymają dodatkowe punkty za:
1. Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym (wolontariat, przynależność do OSP, działalność w samorządzie szkolnym itp.) – 2 pkt za każdą potwierdzoną aktywność Prezentację multimedialną pt. „Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu” 0-12 pkt przyznawanych według kryteriów zawartych w regulaminie.
2. Mniejsze szanse uczniów pochodzących z niepełnych rodzin – 2 pkt, uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością - 2 pkt, uczniów z innym obywatelstwem - 1 pkt uczniów zamieszkujących miejscowości do 5 tys. mieszkańców – 1pkt.
3. W przypadku gdy dwie osoby uzyskają taką samą liczbę punktów w procesie rekrutacji, to rozstrzygającym kryterium będzie kolejno: frekwencja, ocena z j.angielskiego, zachowanie.
4. Od decyzji Komisji Rekrutacyjnej przysługiwać będzie odwołanie w terminie 3 dni od ogłoszenia wyników do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza rekrutacyjnego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołanie i wydaje decyzję o jego uwzględnieniu lub odrzuceniu w terminie 3 dni od otrzymania odwołania.
5. Wyboru uczestników projektu, na podstawie analizy dokumentów zgłoszeniowych dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Zespół składa się z nauczycieli wyjeżdżających na staż w roli opiekunów, koordynatora projektu oraz jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
6. Ze względu na ryzyko wystąpienia tzw. „siły wyższej” uniemożliwiającej odbycie mobilności danego uczestnika w zaplanowanym przez niego terminie, konieczne jest stworzenie listy uczestników rezerwowych zawierających 2 uczniów z każdego typu technikum. W przypadku braku kandydatów z danego typu technikum, na listę rezerwową wchodzą uczniowie z innego kierunku.
7. W przypadku braku listy rezerwowej kandydatów do realizacji projektu oraz wystąpienia przypadku rezygnacji z udziału w projekcie, odbędzie się rekrutacja uzupełniająca.
8. W przypadku przedłużenia projektu i pozyskania przez ZST-W w Trzcianie dodatkowych środków na organizację mobilności, uczniowie z listy rezerwowej mogą wyjechać na staż.
9. Z pracy zespołu zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu. Ww. lista zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń
- 4. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Uczniowie przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi.
Uczestnik zobowiązuje się do:
a. Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w Projekcie;
b. Regularnego uczestniczenia we wszystkich spotkaniach organizowanych przez koordynatora w celu omówienia postępów realizacji projektu;
c. Terminowego wykonywania przydzielonych zadań, np. wypełnianie ankiet ewaluacyjnych, złożenie swojego CV, opracowanie portfolio po powrocie ze stażu, stworzenie filmu dokumentującego staż, opracowanie słowniczka zawodowego.
d. Promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej oraz na skalę międzynarodową;
e. Godnego wypełniania swoich obowiązków na forum międzynarodowym.
f. Zadeklarowanie uczestniczenia w projekcie zobowiązuje ucznia do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
- 5. ZASADY REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
Uczeń ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
W przypadku rezygnacji ucznia zakwalifikowanego na wyjazd zagraniczny, w wyjeździe uczestniczyć będzie uczeń z listy rezerwowej. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany zwrócić przyznane środki finansowe projektu i ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.
- 6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Koordynator Projektu ma prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu.